Wednesday 12 December 2012

Perlukah Supplement Untuk Ibu Mengandung?


Salam semua, alhamdulillah hari ini i nak share berita gembira kawan i yang baru sahaja hamil 4 bulan setelah 5 tahun berkahwin. Seronok nak tambah seorang lagi umat Nabi Muhammad s.a.w nanti, inshaAllah. Memandangkan kawan  dah tahu i ni Shaklee Dealer, dia terus bertanya tentang persediaan penyusuan selepas bersalin. (she's over excited la!) So i pun cerita dan bagi banyak tips masa mengandung dan persediaan susu selepas bersalin nanti. 

Here is the some guidelines that i've shared with her:  
1) Encourage mommy to attend breastfeeding class or antenatal class.
2) Start breastfeeding once baby is delivered. Advisable within 1 hour after delivery because our breast is producing Colostrum which is high in protein and able to protect baby from infections
3) Try different breastfeeding positions. Mommy can use support nursing pillow in order to have back ache and comfort feeding.
4) Feed on Demand - based on baby's need (baby's cues). 
5) Feed on each breast longer  before changing to the next breast in order to get hind milk so that baby is satisfied on feeding. 
6) Avoid introducing pacifier or bottle (bottle can be given after 3 weeks old) 
7) Exclusive breastfeeding for first 6 months. No supplement (water, glucose  formula milk or solid food) to be given before age 6 months. 
8) Mommy must eat healthy food in order to stay healthy, fit and produce more milk supply for baby. 

Lepas habis cerita tentang guideline and produk penyusuan Shaklee terus dia booking siap-siap Set Mengandung ~ Set Eu Four Set! 

Kenapa ramai ibu mengandung TERUJA dengan Set Eu Four Pack Plus ESP?  

Vitalea Iron Formula :
Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Mempunyai patented Sistem Penyerapan Bioaktif utk memastikan peningkatan penyerapan asid folid kritikal. Membantu meningkatkan Hb ke paras normal semasa hamil bagi ibu yang mempunyai darah rendah.
B Complex :
Lengkap dengan 8 kumpulan B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil. Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress ,menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.

Vitamin C 
Membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Penambilan bersama Vita-lea Iron Formula meningkatkan kadar penyerapan iron dalam tubuh.

OsteMatrik :
Kandungan kalsium yang mencukupi di dalam diet anda, lebih-lebih lagi semasa tempoh kehamilan akan dapat memastikan bayi yang bakal dilahirkan mempunyai tulang dan gigi yang sihat tanpa menggugat kandungan kalsium yang sedia ada di dalam tubuh anda. Kalsium juga membantu untuk menghalang kekejangan otot yang dialami dalam tempoh kehamilan dan kontraksi yang berlaku disaat melahirkan.

Pengambilan Kalsium turut membantu dalam pelawasan dan juga penyusuan susu ibu. Jika perasan ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum…ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkirkan.
Energizing Soy Protein (ESP) :
Vitamin utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protein iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan.Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga. ESP ini sangat disyorkan untuk ibu mengandung yang susah nak menelan pill. InsyaAllah dengan pengambilan ESP ini, Ibu akan rasa kurang letih dan lebih bertenaga. 


During my second pregnancy, I risau dan takut kalau susu I tak cukup untuk kedua-dua anak. Tapi semenjak I mengambil Energizing Soy Protein from Shaklee masa trimester terakhir, I nampak perubahan kulit muka semakin cerah, jerawat yang timbul masa pregnant semakin pudar dan paling best ialah I dapat produced 5oz during my second week of confinement!  Now i'm 99 % EP mom feeding both my sons my precious breast milk! Alhamdulillah! 

Here is another testimonial from a Shaklee consumer :

Even Dr. Zarul from Putra Medical Centre Sg. Buloh confirm that Vitalea from Shaklee is the BEST to consume and sufficient during pregnancy. Kalau dah ambil Vitalea ni mommy tak perlu lagi ambil obimin dah ya. 
So mommies, please make wise and good decision in choosing the best supplement for yourself and babies ya.

Untuk mendapatkan Set Eu Four Pack Plus, sila hubungi saya di :

Call : 019-2323298

Email : liyanakhor@gmail.com

Add Facebook saya : Khor Chia Chia untuk chatting secara langsung dengan saya.

Klik LIKE di FanPage saya : https://www.facebook.com/MamiAwesome untuk dapatkan DISKAUN HEBAT dan KONSULTASI PERCUMA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...